Autopromocja to chyba jeden z najtrudniejszych projektów, które każda agencja reklamowa, marketingowa lub projektu może podjąć. Wydaje się to dziwne, że autopromocja może być jakimkolwiek problemem. Jednakże, kiedy jesteś klientem, na pewno możesz robić, co chcesz, prawda? Cóż, niestety spostrzeganie jest znacznie bardziej idealistyczne niż rzeczywistość. To są właśnie powody, przez które autopromocja jest tak trudna, a poniżej opisane jest kilka podstawowych wskazówek, które agencja reklamowa może wykorzystać w celu przekonania się, że autopromocja może być zarówno zabawna, jak i twórcza.

Największe problemy autopromocji i jak sobie z nimi radzić:

1: Projekt nie jest traktowany poważnie

Jest to zdecydowanie największy problem w autopromocji projektów. Ktoś (lub komisja) w agencji reklamowej decyduje, że nadszedł czas, aby zrobić kilka promocji własnej pracy. Account manager ma szybko porozmawiać z kimś z drużyny seniorów w pokoju kawy. Następnie wpada zespół kreatywny i wspomina mimochodem, że niektóre pomysły autopromocji byłoby dobre. A potem wszyscy po prostu mają nadzieję, że to wszystko będzie jak magia, będzie dokładnie tym, co wszyscy w agencji chcą zobaczyć i zrobić z małym zamieszaniem i niewielkim wysiłkiem. To wszystko jest myślenie życzeniowe. Jeśli praca nie jest traktowana poważnie, praca nie będzie naprawdę dobra. To nawet nie będzie mierna praca. I w końcu, projekt będzie musiał zostać przerobiony, może kilka razy.

2: Brak Briefu

Każda praca wymaga twórczego skrótu, nie ma usprawiedliwienia dla omijania go.

Agencje reklamowe dążą do stworzenia skutecznej autopromocji nie omijając żadnych etapów pracy

Agencje reklamowe dążą do stworzenia skutecznej autopromocji nie omijając żadnych etapów pracy

Agencja reklamowa często usprawiedliwia się jednym ze stwierdzeniem „ ale wszyscy wiedzą, kim jesteśmy” lub „to autopromocja, więc możemy robić, co chcemy.” No, no. Nie powinno się tak myśleć, zawsze konieczna jest strategia, cel, zbiór wytycznych i deadline. Bez briefu, narażasz się na dużą, czerwoną flagę z napisem „projekt ten nie ma znaczenia” i będziesz mieć rację. Nie można budować niczego bez fundamentu. Każda agencja reklamowa powinna się tego trzymać.

Reasumując, agencja reklamowa i jej pracownicy, którzy dążą do stworzenia skutecznej autopromocji, powinni postępować tak, jak przy większości projektów – nie omijając najważniejszych etapów pracy.