Agencja reklamowa też musi się „reklamować”. Mało prawdopodobnym jest, że agencja zleci stworzenia reklamy dla siebie innej agencji . Byłby to, kolokwialnie mówiąc, samobój. Jednakże autopromocja jest niezbędna, by pozyskiwać klientów, dzięki którym wzrastają obroty. A przecież o to właśnie chodzi – agencja reklamowa musi zarabiać!

Inne problemy popełniane przy autopromocji:

1: Brak określonego budżetu

Może to być przyczyną poważnych nadużyć. Zespół kreatywny zapyta „jaki to jest budżet” i zespół odpowie „nie ma budżetu, rób co chcesz.” Oczywiście, że wszystko rozwija się dobrze, gdy pomysły są prezentowane i senior partner informuje, że budżet na pracę wynosi tyle i tyle. Następnie trzeba ten budżet zdobyć, od osób zajmujących się finansami w agencji. Warto nawet poprosić o trochę więcej. Co jeśli agencja reklamowa nie posiada wyliczonych przez Ciebie pieniędzy potrzebnych na reklamę? Właśnie dlatego wszystkie prace warto zaczynać od określenia budżetu.

2: Brak media planu

To jest coś, co musi być wypracowane i każda agencja reklamowa musi to mieć. Musimy wiedzieć jaki jest cel autopromocji? Czy to będzie wideo online, ulotka do druku, plakaty, PR, czy coś innego? Nie wątpię, dział kreatywny będzie miał pomysły, ale niektóre podstawowe parametry powinny być na miejscu, a odpowiednie służby powinny być gotowe do działania. Agencja reklamowa musi mieć konkretnie napisany media plan i konsekwentnie go realizować.

3: Jest zbyt wielu „klientów”

Jednym z największych zarzutów każdej agencji reklamowej jest to, że istnieje zbyt wiele opinii rujnujących pracę twórczą. Ironicznie rzecz biorąc, to również dzieje się w agencji. Ludzie są ludźmi, wszyscy chcą być wysłuchani, i wszyscy wierzą, że ich opinie są ważne. Dla zdrowia psychicznego wszystkich zaangażowanych, i zaoszczędzenia czasu, należy wyznaczyć jedną osobę odpowiedzialną za ostateczną decyzję, i pozostawić ją w ten sposób. To więcej niż prawdopodobne, że będzie to ktoś z kadry zarządzającej lub Dyrektor Kreatywny. Czekania z tą decyzją do ostatniej chwili może skutkować zupełną bezproduktywnością, gdyż żaden pomysł czy opinia nie wybiją się naprzód, a agencja reklamowa nie stworzy skutecznej reklamy dla samej siebie.